Проектот КА201- Учиме преку работа во училиште и се подготвуваме за работа во стопанството/ Пројекат КА201 – Учимо кроз рад у школи и припремамо се за рад у привреди е стратешко партнерство помеѓу училиштето ЕУШ „Вук Караџиќ“, Велика Плана, Р. Србија и нашето училиште и има за цел да изработи платформа и прирачник за нејзино користење. Идејата на проектот е дигитализација и унапредување на процесот на настава.
Почеток на проектот – 09.05.2022
На ден 09.05.2022 беше одбележан почетокот на проектот на платформата ZOOM. На состанокот присуствуваа директорот Васко Трајковски, професорот Антонио Пановски и претставници од партнерското училиште од Р. Србија, Марко Миловановић, Дејан Петровић и Оливера Стошић, координатор на проектот.
Овој проект започна на 09.05.2022 и ќе трае до 08.05.2024. године, во соработка со советниците од Фондација Темпус, национална агенција за програмата Еразмус+.
Учимо кроз рад у школи и припремамо се за рад у привреди
Работен состанок – 22.05.2022
Првиот состанок со членовите на тимот се одржа на 22.05.2022 во 10:30 часот преку платформата ZOOM. Присутни беа сите членови и тоа од С. Македонија Васко Трајковски и Антонио Пановски, како и членовите од Р. Србија Оливера Стошиќ, Марко Миловановиќ и Дејан Петровиќ.
По првата точка од предложениот дневен ред, кој беше претходно доставен до членовите преку е-маил пошта, членовите дискутираа за сите елементи во договорот кој ќе биде потпишан помеѓу училиштата. По предлог изнесен од Оливера Стошиќ, членовите се усогласија за да се внесат сите елементи од проектната пријава и дополнително дел кој се однесува на промената на улогата на членот Васко Трајковски, кој сега е именуван за ВД Директор.
Посета на Велика Плана – 28-29.05.2022
На 28 и 29 мај 2022 година во Велика Плана, Република Србија, се одржа работна средба на членовите од тимот вклучени во Еразмус+ КА201: „Учиме преку работа во училиште и се подготвуваме за работа во стопанството“. Во двата дена членовите од проектниот тим работеа на подготовка на договорот, ги дефинираа активностите и временската рамка на нивна реализација. Од страна на домаќините беше организирана и работна вечера, на која покрај учесниците присутни беа и директорката на Економско-угостителското училиште„ Вук Караџиќ“ како носител на проектот, како и партнерот за поддршка- ланецот маркети ДИС.
Работен состанок – 04.07.2022
На 04.07.2022 од 17:00 часот на платформата Google Meet, беше одржан состанок на кој присутни беа сите членови од двете земји. Тема на состанокот беше дефинирање, движење на документите во рамките на складишната служба (налог за издавање на стока, испратница, приемница, фактура, налог за прием на стока, лагер листа и магацинска картица).
Договорено беше да се започне со подготовка на прирачникот во word документ и во него да се внесуваат усогласените документи. Табеларниот приказ на документите ќе го изработува Антонио Пановски, содржината на секој документ ќе ја составува Васко Трајковски, за процесот на пополнување на документите ќе биде задолжена Оливера Стошиќ во соработка со Дејан Петровиќ. Паралелно, ќе се пристапи и кон подготовка на платформата на која ќе се прикажуваат сите поединечни документи, а за која за преводот на македонски јазик ќе биде задолжен Антонио Пановски, на српски јазик Дејан Петровиќ, а на англиски јазик Марко Миловановиќ. Договорено е на апликацијата ТРЕЛО да се прикачуваат документи и нивна реализација, како и записници од состаноците.
Работен состанок – 11.08.2022
На 11.08.2022 со почеток во 17.00 часот на платформата Google Meet се одржа уште еден состанок на сите членови вклучени во проектот. На почеток беше прикажано и детално објаснето функционирањето на платформата од страна на членот Дејан Петровиќ. Договорено беше да се овозможи секој наставник да има контрола над документите при внесот на податоци. Дополнително, се утврди секоја од компаниите користени како пример на платформата да бидат дополнети со слики од својот асортиман. Со оглед на тоа дека беше воочено несогласување помеѓу прирачникот и платформата, членовите од тимот се договорија прво да се изработи делот во прирачникот, а потоа на платформата.
Почеток на втора фаза од проектот
Работен состанок- 29.09.2022
Состанокот се одржа на платформата ZOOM со почеток во 19:30 и на истиот присуствуваа сите пет члена вклучени во проектот. На почеток од состанокот се дискутираше за првата фаза од проектот при што се заклучи дека сите планирани активности се реализирани но со продолен рок поради објективни околности. Потоа се пристапи кон изготвување на распоред за изработка на потребните документи за службата Набавка и продажба. Посебен акцент беше ставен на графичкиот приказ за изгледот и проток на документи по службите. Договорено беше оваа втора фаза да трае од 01.10.2022 до 01.02.2023.
Работен состанок 03.11.2022
Состанокот започна во 19:00 преку платформа ZOOM и на истиот беа присутни членовите на Тимот од Србија Оливера Стошиќ, Дејан Петровиќ и Марко Миловановиќ и членовите од тимот од Македонија Антонио Пановски и Васко Трајковски. Координаторот на проектот Оливера Стошиќ ги информираше останатите членови за одржаниот состанок во фондација ТЕМПУС на којшто присуствувале Управителот на фондацијата ТЕМПУС, 8 координатори на проекти и 4 проектни советници. На состанокот детално беа образложени обврските што ги имаат координаторите на проектите, а посебно како квалитетно да известуваат во текот на проектот. Проектниот советник задолжен за нашиот проект ја пофали уредноста и прегледноста на нашите извештаи од работата, нагласувајќи ја важноста за прикажување на резултатите на платформата еТвининг и ЕПАЛЕ. Васко Трајковски прикажувајќи ги документите Барање, Понуда и Порачка започна со дискусија за изгледот и содржината на документите кои во иднина треба да се изработат при што се донесе заклучок да се приберат дополнителни документи посебно ЕЦД и налог за плаќање спрема странство и се даде предлог следниот состанок да се одржи околу 20.11.2022 во врска со документација со странски пазар.
Работен состанок 12.12.2022
Состанокот започна во 18:30 со прикажување на приложените документи од втората фаза. Васко Трајковски и Оливера Стошиќ водеа дискусија за изгледот и содржината на документите и ја потенцираа важноста дека нивниот изглед треба да биде идентичен и на платформата и врз основа на тоа да се утврди редоследот на пополнување на истите. Се донесе заклучок дека образовните профили за кои е наменет прирачникот и платформата немаат потреба да пополнуваат документи како ЕЦД и ЦМР. Со ова се согласија сите останати членови и дополнително е договорено во наредните недели сите документи да бидат вметнати во вториот дел од прирачникот.
Почеток на трета фаза од проектот
Работен состанок 02.02.2023
Состанокот започна во 20:00 преку платформа ZOOM и на истиот беа присутни членовите на Тимот од Србија Оливера Стошиќ, Дејан Петровиќ и Марко Миловановиќ и членовите од тимот од Македонија Антонио Пановски и Васко Трајковски. На почеток се донесе заклучок дека втората фаза од проектот е успешно завршена и се остварени сите планирани активности. Потоа, согласно предлогот доставен преку е-маил до членовите, се дискутираше за предложените документи кои ќе ги содржи финансиската служба. Беше усогласен изгледот на сите документи и редоследот на нивно прикажување. Договорено беше третата фаза на проектот да започне од 02.02.2023 до 01.07.2023.
Работен состанок 22.02.2023
Состанокот започна во 19:00 часот и се реализираше преку платформата ZOOM и на истиот беа присутни сите членови на тимот. На почеток на состанокот се комплетираа документите потребни за реализација на активностите во продажба и набавка. Потоа се пристапи кон тестирање на платформата такашто членовите беа поделени во две служби со цел целосно опфаќање на кружното движење на документите. Во текот на тестирањето се воочија одредени технички недостатоци на самата платформа и се донесе заклучок одговорниот член за платформата да ги отстрани истите.
Работен состанок 04.03.2023
Состанокот започна во 10:30 часот, преку платформата ZOOM, а на истиот беа
присутни членовите на тимот од Србија Дејан Петровиќ и Оливера Стошиќ, а од
Северна Македонија членовите на тимот Васко Трајковски и Антонио Пановски.
Работен состанок 11.03.2023
На 11 Март се одржа тринаесеттиот состанок на членовите на тимот и состанокот започна во 15 часот, а се реализираше на платформата Google Meet. Присутен член од Северна Македонија беше Васко Трајковски, а отсутен беше Антонио Пановски. Од тимот од Србија присутни беа Дејан Петровиќ, Оливера Стошиќ и Марко Миловановиќ.
Дејан Петровиќ го сподели неговиот екран прикажувајќи ја насловната страница на платформата и беа договорени улогите во постапката на тестирање за македонски претпријатија. Васко Трајковски беше задолжен за службата за набавки. Дејан Петровиќ за сите креираше налози во својство на наставник, а потоа сите поединечно потполнувавме документи (понуда, нарачка, фактура, налози за магацин, приемница, испратница, комисиски записник, рекламација и бонификација). Тестирањето помина во согласност со планираните активности. После тоа се дискутираше за напредокот на изработката на прирачникот и како да се овозможи различни пристапи за наставниците кои додаваат ученици. Беше договорено да се евидентираат одредени недостатоци, потоа да се внесат податоци и да се докомплетира прирачникот. Потоа беа внесени податоци во документацијата потребни за работа со странство. Пример беа претпријатијата Извор и Калос кои имаат воспоставено меѓународна трговија. Платформата се покажа како одличен начин за подготовка на учениците за работа во деловниот свет бидејќи документите се оригинални, а потполнувањето се врши како во правните субјекти.
Работен состанок 09.05.2023
На 09 Мај 2023 беше одржан состанок на платформата Google Meet со почеток во 19:30. Присутни членови од Северна Македонија беа Васко Трајковски и Антонио Пановски, а од Србија Марко Миловановиќ, Дејан Петровиќ и Оливера Стошиќ.
Состанокот започна со прикажување на предложените документи од финасиска служба. Васко Трајковски започна дискусија за изгледот и подготвеноста на прирачникот. Оливера Стошиќ објасни дека изгледот на тие документи треба да биде во согласност со начинот на пополнување на документација во реалните претпријатија. Анализирано беше кои од наведените документи се неопходни за работа и прилагодени за учениците.
Координаторката на проектот даде потсетување дека заради динамиката на реализација на проектните активности посетата на училиштето во Велес ќе се реализира од 11.05.2023 до 13.05.2023. Дејан Петровиќ започна дискусија за планираните часови во Велес, кадешто потполнувањето на документите ќе биде покажано на учениците. Васко Трајковски објасни дека на ученицте треба внимателно да им бидат покажани сите опции на платформата и како се пополнуваат сите полиња на некој документ.
На состанокот беше договорено преку избор на организациона единица – служба, да им се олесни на учениците совладување на техниките за користење и пополнување на документи на платформата. Оливера Стошиќ предложи да се примени планирано сценарио и да се одржи презентација за работата на платформата. Прво ќе биде со тема проток на документи на домашен пазар а потоа проток на документи на странски пазар. Со презентација на екранот беше покажано како ќе циркулираат документите низ службите. Потоа учениците ќе треба да ги кажат нивните мислења и гледишта за работа на платформата.
Исто така, на овој состанок Оливера Стошиќ ги извести присутните дека на овој ден се одбележува една година од реализација на проектот. Накратко беа резимирани постигнатите резултати и беа објавени плановите за идната година.
Работен состанок 11.05.2023
Во Велес на ден 11.05.2023, беше одржан петнаесеттиот состанок со почеток во 14 часот во нашето училиште ОСУ Јовче Тесличков. Присутни членови од тимот беа Васко Трајковски и Антонио Пановски, а од Србија беа присутни Дејан Петровиќ и Оливера Стошиќ.
Со членовите на тимот детално беше разработен распоредот на активности прво на презентацијата на работната верзија на платформата „Виртуелко“ во рамките на проектот Еразмус + „Учиме преку работа во училиште и се подготвуваме за работа во стопанството“. Беше усогласен распоредот за работа на учениците за 12.05.2023 и детално беа распоредени улогите на наставниците и беше договорено кој и кога ќе им дава на учениците насоки за работа. Се усогласивме дека прво треба да се објасни идејата за проектот а потоа на учениците да им се даваат насоки за работа.
Земајќи ја во предвид можноста од појава на јазични бариери, беше договорено уште неколку колеги од активот на економисти да се вклучат во работата и да им помогнат на учениците во текот на тестирањето. Јасно беа дефинирани службите како и документите кои ги пополнуваат учениците. Во согласност со тоа, беше договорено да се опфатат ученици од прва, втора и трета година од профилот Бизнис администратор, како и профилот Техничар за е-трговија и дигитален маркетинг.
На 13.05.2023 во Велес со почеток во 10:00 часот беше одржан шеснаесеттиот состанок. Присутни членови од тимот од Северна Македонија беа Васко Трајковаски и Антонио Пановски, а од Србија беа Оливера Стошиќ и Дејан Петровиќ.
Со членовите на тимот детално беа анализирани сите активности од претходниот ден 12.05.2023. Беше заклучено дека учениците одлично се прилагодија кон планираната динамика на активности. Тие успеаја уште во тек на првиот блок тестирање да креираат свои производни претпријатија, да одредат асортиман и да воспостават соработка помеѓу службите. Внимателно ја следеа поделбата на вработените во службите набавка, продажба и службата за складирање. Навремено изработија прашалник, понуда и нарачка.
Учениците кои беа вклучени во тестирањето на платформата беа од различни националности (Македонци, Турци, Албанци) и без никакви јазични бариери ги следеа инструкциите за работа, беа митивирани при пополнување на документите и сугерираа одредени недостатоци на платформата. Колегите кои присуствуваа беа исклучително задоволни од прикажаните можности на платформата и сметаат дека процесот на едукација на учениците ќе биде значително развиен и унапреден преку користење на „Виртуелка“ од следната школска година.
Работен состанок 30.06.2023
На платформата Google Meet на 30.06.2023 со почеток во 17:30 часот повторно одржавме состанок со членови на тимот од Србија Марко Миловановиќ, Оливера Стошиќ и Дејан Петровиќ, а од Северна Македонија беше присутен Васко Трајковски.
Состанокот започна со покажување на поставените документи од финансиска служба. Оливера Стошиќ објасни дека елементите се поставени во согласност со договорот за изгледот на финансиската служба. На конкретен пример беше покажан редослед за претпријатието ЗРНО. По завршување на третата фаза, сите овие документи ќе бидат избришани од платформата. Преминуваме во завршната фаза, кога ќе се вклучат нови ученици и нови училишта, па затоа е важно да не остануваат стари документи.
Координаторката на проектот ги потсети присутните дека денес е крај на третата фаза на проектот и дека на платформата тој дел е завршен. Таа предложи, заради динамика на реализација на проектните активности, третата фаза да се продолжи до крај на јули. Сите присутни се согласија со предлогот и беше договорено извештаите за работа да се состават до 20.07.2023. Исто така беше договорено следниот состанок да се одржи на средината на јули.
Работен состанок – 13.7.2023
Осумнаесеттиот состанок на членовите на тимот се одржа на платформата Google Myth на . со почеток во 18.00 часот. Присутни членови на тимот од Северна Македонија Васко Трајковски и Антонио Пановски, како и членови на тимот од Србија Марко Миловановиќ, Дејан Петровиќ и Оливера Стошиќ.
Состанокот започна со поглед на документите објавени на платформата Трело. О. Стошиќ објасни дека елементите биле поставени во согласност со досега реализираните активности. Беше отворена презентацијата на компанијата “Зрно”, на која Марко Миловановиќ постави екрански слики од документи. За другите претпријатија, тоа не е направено, па затоа беше договорено тоа да се направи со цел коректно известување За другите претпријатија, таа не била формирана, па затоа било договорено тоа да се направи со цел коректно известување. Повторно беше наведено дека сите екрански слики на документите треба да бидат поставени хронолошки, со цел да се состават извештаи по завршувањето на проектот.
Уште еднаш беше договорено М. Миловановиќ да направи за сите претпријатија како и за македонските колеги. По завршувањето на третата фаза, сите овие документи ќе бидат избришани од платформата, што значи дека е неопходно да се создаде база на податоци која ја докажува хронологијата на создавањето на платформата и прирачниците. Од есента се селиме на завршната фаза, кога ќе вклучиме нови ученици и нови училишта, па важно е старите документи да не останат бидејќи работата ќе биде тешка. По кратката дискусија, беше договорено сите да бидат завршени до крајот на јули.
На Трело треба да се стави како материјал на платформата Тестирање во третата фаза на проектот сите документи кои веќе ги направивме во рамките на сите служби. По завршувањето на оваа фаза, сето ова Дејан го брише и вклучуваме нови училишта и нови ученици, така што ќе биде спакуван.
Ова ќе биде основа за составување на извештај за работата на проектот, односно платформа и прикажување на проектот за проток на временска динамика.
Бидејќи нема испратница, ние не пишуваме ништо, туку преминуваме на магац. картичка. Во овој случај, имаме грешка која треба да се поправи.
Документот направен на овој начин е доказ за активноста и тестирањето. За компаниите Зрно И ИЗВОР ги направи Марко, да го направи и Васко и Антонио остатокот. Со договор, работните извештаи за третата фаза од проектот треба да бидат подготвени до 20 јули.
Работен состанок – 01.08.2023
Деветнаесеттиот состанок на членовите на тимот се одржа на платформата Google Myth на 1 август 2023 година, со почеток во 14:00. Присутни членови на тимот од Северна Македонија Васко Трајковски и Антонио Пановски, како и членови на тимот од Србија Дејан Петровиќ и Оливера Стошиќ.
Состанокот започна со договор за времетраењето на четвртата фаза, кој започнува денес. Имено, координаторот на проектот објасни дека оваа фаза треба да вклучува активности за хармонизација на прирачниците и платформите, проверка на поставените документи и корекција на грешките. Бидејќи втората фаза беше тесно поврзана со третата, извештаите за работата биле поставени на платформата Трело заедно. Со тоа успешно заврши третата фаза од проектот и четвртата фаза започнува од 1.8.2023 година. и ќе трае до крајот на ноември. Во овој интервал, неопходно е темелно да се разгледа прирачникот и да се подготви за печатење и тестирање на платформата и прикачување документи до средината на септември. В. Трајковски разговараше за тоа како да се направат подготовки за печатење на прирачникот и кога да се спроведе. Беше договорено тој да изготви понуда за три печатници во Северна Македонија и Србија, и откако ќе ги добие понудите, да разгледа сé и да избере најповолна. А. Пановски разговараше за прикачените документи на платформата Трело и се согласи да провери дали сите преводи на македонски јазик се добро сместени во документите.
Координаторот на проектот потсети дека известувањето на училишните веб-сајтови треба да биде ажурирано.
Работен состанок –29.9.2023
Дваесеттиот состанок на членовите на тимот се одржа на платформата Google Myth на 29.9.2023. со почеток во 18.00 часот. Присутни членови на тимот од Северна Македонија Васко Трајковски и Антонио Пановски, како и членови на тимот од Србија Марко Миловановиќ и Оливера Стошиќ.
Состанокот започна со презентацијата на Радмила Андоновска, која е професор на економската група предмети во училиштето “Јовче Тесличков” во Велес. Таа предава сметководство и прифаќа да помага во завршувањето на финансиските услуги како консултант. Бидејќи Радмила, како гостин, објасни дека ќе учествува во разговори за елементи во финансиската служба, таа прво ја истакна разликата во терминологијата на терминот фиктивен. На македонски јазик, терминот има негативна конотација, па затоа е договорено да се преименува фиктивното претпријатие
Потоа разговорот се водеше околу сликите за да се постави како почеток на поглавјето. Беше договорено Марко и Васко заедно да ги подготват сликите за прирачникот и да ги постават во ред, како што беа направени хронолошките услуги.
Потоа беше договорено да се прегледаат сите документи од македонска страна и да се исправат грешките во имињата на помите. Подготовката на учениците за тестирање на платформата треба да започне со цел да се реализираат заедничките активности на промоцијата на проектот, во второто полугодие. Исто така, беше дискутирано за цената на печатењето.
И беше договорено да се поврзат за платформата и да започне тестирањето и ние ќе одлучиме за тоа подоцна. Координаторот на проектот разговараше со Радмила за тоа кои сметки ги користи во нејзината работа и беше договорено да се провери кои се впишани на платформата. Ако има исчезната сметка, ќе ја додаде.
На крајот од состанокот, координаторот на проектот и се заблагодари на Радмила за учеството. Немаше понатамошна дискусија.
Работен состанок- 29.10.2023
21-от состанок на членовите на тимот се одржа на платформата на Google митот на 29.10.2023 година. со почеток во 10.00 часот. Присутни членови на тимот од Северна Македонија Васко Трајковски и Антонио Пановски, како и членови на тимот од Србија Дејан Петровиќ, Марко Миловановиќ и Оливера Стошиќ
Состанокот започна со известување до другите членови на тимот за тоа што е договорено со Радмила Андовска на 28.10.2023 година. Потоа се одржа онлајн состанок, на кој присуствуваа Васко Трајковски и Оливера Стошиќ, на кој главната тема беше усогласувањето на платформата и содржината на упатството. Бидејќи Радмила ќе учествува и в тестирањето на платформата, беше договорен начинот на работа и динамика.
Состанокот продолжи со анализа на планираните и спроведените активности до крајот на октомври. Поединечно, активностите кои членовите ги имаат завршено досега беа споредувани и беше забележано дека се оствари напредок во поставувањето на материјалот на Трело, како основа за преглед на проектните активности. Екранот е поделен за да се покаже кои картички се потребни за следење на сите активности. Координаторот на тимот се согласи со членовите на тимот да го ин Затоа ќе биде создадена специјална кратко упатство за формирањето виртуелни претпријатија од Д. Петровиќ. Врз основа на ова, тестирањето ќе се изврши во текот на следната недела во училиштата и онлајн тимските состаноци ќе се одржи во понеделник и вторник, со цел да се подготват материјали за тестирање на платформата од страна на учениците од нашите училишта. Со цел да се следи развојот на прирачникот, беше договорено да се продолжи соработката со Радмила и да се хармонизираат сметководствените рамки од двете страни. Исто така, договорен е да се преведат сите слики на платформата во нашите училишта.
Работен состанок – 28.11.2023
Дваесет и вториот состанок на членовите на тимот се одржа на платформата на Google митот на 28.11.2023 година. со почеток во 19.00 часот. Присутни членови на тимот од Северна Македонија Васко Трајковски и Антонио Пановски, како и членови на тимот од Србија, Дејан Петровиќ, Марко Миловановиќ (се приклучи малку подоцна) и Оливера Стошиќ.
Состанокот започна со известување до другите членови на тимот за тоа како тестирањето на платформата на која присуствуваа Васко Трајковски и Антонио Пановски, пред тимот, каде главна тема беше изработката на документи на платформата. Бидејќи Радмила, исто така, учествуваше во тестирањето на платформата, беше договорено да продолжи соработката, како што беше договорено според утврдениот начин на работа и динамика. Исто така беше истакнато дека извештајот од тестот се поднесува веднаш по тестирањето, со цел да се стави на КП.
Состанокот продолжи со анализа на планираните и реализираните активности до крајот на ноември. Поединечно, активностите кои членовите ги имаат завршено досега беа споредувани и беше забележано дека се оствари напредок во поставувањето на материјалот на Трело, како основа за преглед на проектните активности. Екранот беше поделен за да покаже кои се сметаат за недостатоци во функционирањето на платформата и сè да е поставено на Трело. Д. Петровиќ детално ги анализираше презентираните и даде предлози за тоа што треба да се направи за да се пренесат документите од службата
Координаторот на тимот се согласи со членовите на тимот да го интензивира тестирањето на платформата во нашите училишта, Кој ќе започне во петок, 1-ви декември и да продолжи на 12 декември поради блока на класот 4/1. Поради тоа, изработено е кратко упатство, ќе се направи,и сценарио на активности за сите за работата на виртуалните претпријатија од Д. Петровиќ. Врз основа на ова, тестирањето ќе се спроведе во декември и во училиштата и онлајн состаноците на тимот ќе се одржат во согласност со потребата, со цел да се подготват материјали.
Со цел да се следи развојот на прирачникот, беше договорено да се продолжи соработката со Радмила и конечно да се дефинираат конститутивните рамки од двете страни. Исто така, беше договорено повторно да се преведат сите слики кои ги ставаме на почетокот на секое поглавје од прирачникот и на тој начин да ги хармонизираме српските и македонските верзии на прирачникот. Д. Петровиќ го сподели екранот и покажа како да ги следи промените што ги направи минатата недела, што беше договорено како заедничка активност во наредниот период. Потоа е договорено во кој дел од платформата кои ученици ќе ги користат за време на тестирањето на платформата.
Работен состанок – 06.12.2023
Дваесет и третиот состанок на членовите на тимот одржан на платформата Google Meet на 6 декември 2023 година. со почеток во 18:30 часот. Присутни беа членовите на тимот од Северна Македонија Васко Трајковски и Антонио Пановски, а гостин соработник беше Радмила Андоновска, како и членовите на тимот од Србија Дејан Петровиќ, Марко Миловановиќ (се приклучи нешто подоцна) и Оливера Стошиќ.
1Состанокот започна со известување на останатите членови на тимот за тоа како помина тестирањето на платформата, на кое присуствуваа Оливера Стошиќ и Дејан Петровиќ во ЕУШ на 1.12.2023 година. во одделение 3/1 Финансиски администратор. Стошиќ пред тимот ги поздрави гостите и накратко ги презентираше досегашните резултати поврзани со проектот, особено делот каде главна тема беше подготовката на документите за финансиска услуга на платформата.Со оглед на тоа што Радмила учествуваше во тестирањето на платформата во Велес разменивме искуства за начинот на работа и динамиката.при тестирање со ученици.
Со сите е договорено продолжување на соработката, според утврдениот план на идни проектни активности. Беше забележано и дека извештајот од тестот се доставува веднаш по тестирањето, за објавување до КП. О. Стошиќ извести дека сите извештаи биле објавени на Трело, а исто така и на КП. Потоа А. Пановски го сподели екранот и почнавме да подготвуваме документи за утрешното тестирање. После тоа, Д. Петровиќ детално го презентираше поврзувањето на документите помеѓу услугите, креирањето фактури што недостасуваат за да се пополнат налози за трансфер и друга документација.
Наизменично отворавме дел од платформата за македонски и дел за нашите компании со цел да го споредиме и усогласиме процесот на тестирање.
Договорот е да се продолжи поинтензивно тестирањето во двете училишта, како подготовка за презентација пред другите училишта во фазата на дисеминација на резултатите од проектот.
Работен состанок – 16.1.2024
Дваесет и четвртиот состанок на членовите на тимот одржан на платформата Google Myth на 16.1.2024 година. со почеток во 18:00 часот. Присутни се тимовите од Северна Македонија Васко Трајковски и Антонио Пановски, како и членовите на тимот од Србија Дејан Петровиќ и Оливера Стошиќ.
Состанокот започна со утврдување на датумот на тековната фаза на проектот, при што беше договорено оваа завршна фаза да се определи како период од 1.1.2024 година. до 05.09.2024 година. Продолжи со известувањето за средбата со Радмила Андовска и В. Трајковски. Договорено е да се сменат делови од налогот за објавување за полесно разбирање и пополнување на бараните податоци. Претходното тестирање на платформата, на кое присуствуваа Оливера Стошиќ и Дејан Петровиќ во ЕУШ, покажа дека уцениците треба индивидуално да внесуваат податоци за да се евидентираат деловните промени, што значи дека е неопходно прецизно да се обележат влезните полиња.
При следните тестирања беше договорено на учениците да им биде дозволено да креираат документи во рамките на финансискиот оддел, поединечно за компанијата што ја основале. Проверете како напредуваат книжењата и плаќањата на веќе пристигнатите фактури, потоа како изгледаат извештаите според поставените критериуми. Интензивирање на тестирањето во нашите училишта, како подготовка за презентација во други училишта, според планот во проектната апликација
Стошиќ извести дека треба да се направи план за сите активности за оваа фаза, како подготовка за презентација пред другите училишта во фазата на дисеминација на резултатите од проектот. Потребно е да се договори посета на училишта во С. Македонија и Србија, направи динамика на активности и презентација за работата на платформата. Сите членови ќе добијат план за активности за дисеминација и распределба на одговорностите. Беше договорено тестирањето да го спроведеме со помал број ученици кои веќе се вклучени во работата, а презентациите на работата на платформата да ги планираме со нив за интерно претставување на „Виртуелко“ во нашите училишта.
Работен состанок – 1.2.2024 година
На 1.2.2024 година, со почеток во 19.00 часот, се одржа 25-тиот состанок на членовите на тимот. Присутен е членот на тимот од Северна Македонија Антонио Пановски, како и членовите на тимот од Србија Марко Миловановиќ и Оливера Стошиќ.
Состанокот започна со усогласување на динамиката на планираните активности во завршната фаза на проектот, кој беше доставен до сите членови. За време на разговорот за ова, ја одредивме стапката на часот и подготовката за презентацијата во другите училишта, според планираните активности во проектната апликација. Подготвена е динамиката на посетата на училиштата во Куманово, Кочани и Прилеп, која ќе биде распространување на проектните резултати во Северна Македонија. Беше договорено да се направат папки и моливи за промотивни цели и М. Миловановиќ го предложи тоа да се појави на насловната страница, за која било договорено.
Присутните беа информирани од О. Стошиќ дека се одржа состанок со советниците на ФТ, каде што сите нејаснотии во врска со известувањето за БМ беа детално елаборирани. Потоа советниците одговорија на прашањата, кои беа поднесени пред онлајн состанокот. Важно е актуелното известување за КП да биде актуелно и транспарентно.
Конференцијата на EPALE ги претставува можностите на оваа платформа. А. Анакиев даде препорака активностите за дисеминација да можат да бидат прикажани преку вести и настани објавени на платформата, како и преку објавување на линк до видеото.
Договорено е дека наскоро ќе дизајнираме внатрешна презентација на “Виртуелка” во нашите училишта, каде што учениците ќе го прикажат своето знаење во примерок на часови.
Работен состанок – 14.2.2024 година
Дваесет и шестиот состанок на членовите на тимот се одржа на платформата Google Myth на 14.2.2024. со почеток во 18.00 часот. Присутни членови на тимот од Северена Македонија беа Антонио Пановски и Васко Трајковски, како и членови на тимот од Србија Марко Миловановиќ, Дејан Петровиќ и Оливера Стошиќ.
Состанокот беше инициран со усогласување на динамиката на планираните активности во фазата на дисеминација на проектот, кој беше поднесен до сите членови. За време на разговорот за ова, ја одредивме динамиката и подготовката за презентација на платформата. Се планира следното:
- Поаѓање од В. Плана во 5 часот
- Презентација во Куманово од 9.30 до 12 часот.
- Пристигнување во Кочани околу 15 часа
- Презентација во Кочани од 16:00 до 18:00
- Ноќевање во Хотел Сити в
- Поаѓање за Прилеп во 8 часот
- Презентација во Прилеп од 11 до 13 часот.
Ручек заедно во Прилеп за сите членови на тимот
- Поаѓање за В. План попладнево
Сите учесници се согласија и потоа, задачите беа договорени за време на презентацијата. На крајот, било договорено О. Стошиќ да состави проценка преку прашалник на Гугл и да им се покаже на учениците со користење на код. Договорот за соработка ќе биде потпишан со сите училишта.
Беше договорено сите членови на тимот да бидат платени по дневници за ангажман, како и Радмила Андовска, која ќе дојде во Прилеп на презентација.
Дисеминација Средно општинско училиште “Перо Наков”
Последната фаза од проектот вклучува дисеминација во економските школи, со кои постои долготрајна успешна соработка. Партнерите во проектот избраа да ги вклучат училиштата во Куманово, Кочани и Прилеп. Во договор со нив, ние во рамките на наставната работа на платформата во трите училишта им овозможивме на нашите ученици самостојно да работат, кои ќе ја пополнат придружната документација на англиски јазик
На 15.02.2024 година, ја претставивме платформата и прирачникот за учење преку работа “Виртуалко” пред учениците и колегите на Средното општинско училиште “Перо Наков” во Куманово. Распределбата била реализирана во сите училишта со заедничко учество на сите пет членови на тимот, според подготвениот распоред на улоги на проектот. Класите на економската група случаи беа реализирани во договор и соработка со директорката Мила Ж. Димковска. Домаќините се собраа прва и трета година уќеници бизнис администратор во кабинетот информатика
Во воведниот дел од часот, координаторот на проектот им се обрати на учениците и го претстави тимот, резултатите и целите на проектот. Потоа беа претставени главните елементи на платформата, беше претставен кодот за пристап и начинот на работа, кој беше претставен од Антонио Пановски.
Во централниот дел на часот, процесот на работа во сите служби бил симулиран од страна на студентите кои ги извршувале потребните задачи во различни услуги. Објаснува дека тој ќе биде во улогите на купување, продажба, складиште и финансиски службеници.
Првиот чекор на почетокот на работата бил формирањето на виртуелни претпријатија од типот на производство, каде учениците го креираа името, активноста и производниот ареал. Ги охрабривме да бидат креативни и да изберат било каква производствена активност. Тие ги внеле неопходните информации за банката, возилата, сметките и почнале да работат меѓусебно. Според распоредот за седење, секој студент се согласил со другиот до него кој ќе биде купувачот и кој ќе биде снабдувач и така тие ги дистрибуирале работните места за испраќање на истраги, цитати, нарачки и фактури и потоа препратени
Проценката била извршена со пополнување на прашалникот на Гугл на крајот од часот. Прашалникот бил прикажан со користење на код и за студентите кои немале интернет на телефон, колегата М. Миловановиќ обезбедил пристап и го следел завршувањето на истражувањето. На крајот од посетата, домаќините се согласија да ја продолжат соработката преку бизнисот на студентите на платформата и поддршката во работата на нашите членови на тимот.
Дисеминација Средно општинско училиште “Љупчо Сантов”
Потоа го посетивме Средното општинско училиште„Љупчо Сантов“ во Кочани, каде што бевме пречекани од директорот на училиштето Љубомир Гачов. Бидејќи нивното училиште е вклучено во проекти на Еразмус + долго време, тој ни покажа табла во салата кои ги сумираат резултатите од проектот и ги покажуваат земјите учесници. За презентацијата тие го избраа бизнис администраторот од трета година, кој учествува во натпревари на студентски компании.Училиштето е добро опремено со најсовремена опрема и секој ученик имаше свој компјутер и пристап до внатрешна опрема. Презентациските часови на платформата и прирачникот започнаа со презентација на нашиот проект и тим од Васко Трајковски. Потоа студентите биле запознаени со платформата и кодовите за пристап од страна на Дејан Петровиќ. За време на часот, сите ученици биле помагани во работата на членовите на тимот и го следеле завршувањето на документацијата. Според распоредот на работните маси, учениците се поделени на групи и се покажува како да формираат виртуелно претпријатие, низа производи, да пополнат информации за студентите, да изберат складиште.
Создавањето на барањето, понуда, порачка и фактурата поминаа според очекувањата бидејќи учениците ги следеа упатствата за работа. На часовите присуствуваа колеги кои ги одведоа учениците на натпревари организирани од младински достигнувања, што беше очигледно преку одличната подготовка на учениците од областа на создавањето документи и познавањето на протокот на документација.
Дисеминација Средно општинско училиште “Кузман Јосифоски – Питу”
Следниот ден, 16.2.2024. имавме организирана презентација на платформата и прирачниците на Средното училиште “Кузман Јосифоски Питу” во Прилеп. Тогаш Радмила Андовска, која учествувала во развојот на финансиската служба, се приклучила на тимот како експерт. Беше договорено да соработува со директорката на училиштето Христина Ј. Николоска, која официјално отсуствуваше, а ние бевме пречекани од нејзината заменичка Данијела Мицеска. Таа не запозна со образовните профили што ги имаат. Воведниот дел од презентацијата го започна Васко Трајковски, покажувајќи ја соработката помеѓу нашите училишта и резултатите од проектот, а потоа одделни членови на тимот рекоа нешто за нивната улога во реализацијата на проектот. Часовите на платформата биле спроведени во одлична координација на учениците и членовите на тимот, каде, според инструкциите, биле создадени виртуелни претпријатија, биле создадени низа производи, банкарски сметки и избрани возила за набавки. Бидејќи имало помалку компјутери од бројот на студенти, тие работеа во парови.
Како и кај другите училишта, проценката на часовите по прашалник на Гугл и кратката дискусија за впечатоците на учениците, исто така, беа спроведени со користење на кодот. Тие беа многу комуникативни и отворени за разговор, па заклучивме дека постои одлична соработка и дека тие сакаат да го подобрат своето знаење работејќи на платформата и правејќи бизнис со виртуелните претпријатија од нашата земја.
Немаше комуникациски тешкотии, немаше јазични бариери. Партнерите од Велес ги преведуваа делови од документи кои ќе бидат пополнети за некои ученици
Импресиите на учениците и колегите се многу позитивни. Во разговорот откривме дека имаме многу сличности, не само во работата, туку и во предизвиците со кои се соочуваме. Студентите ја пофалија идејата за “Виртуелка” и најмногу им се допадна соработката во тимот и иновациите преку дигитизацијата на работниот процес.
Работен состанок – 14.3.2024 година
27-миот состанок на членовите на тимот се одржа на платформата Google Myth на 14.3.2024. со почеток во 15.00 часот. Присутни членови на тимот од Северна Македонија Антонио Пановски и Васко Трајковски, како и членови на тимот од Србија Марко Миловановиќ, Дејан Петровиќ и Оливера Стошиќ.
Состанокот започна со усогласување на динамиката на планираните активности во фазата на конечно завршување на проектот, кој како Конференција е планиран за 8.4.2024 година. За време на дискусијата за ова, ја одредивме приближната рамка на часови и подготовка за презентација на платформата. Се планира следното:
- Да се поканат училиштата кои се основани и да се провери бројот на колеги кои доаѓаат
- Да се проверат цените на хотелот за конференцијата
- Временската динамика на сите активности
- Да се поканат гости од локалната самоуправа и други училишта во градот
Сите кои присуствуваа се согласија и потоа, задачите беа договорени.
Беше договорено да се комплетира прирачникот и да се подготви за печатење. Одделно деловите кои се повторно инсталирани на платформата и ги усогласат двете верзии. Исто така, беше договорено да се провери финансиската служба со Радмила и да ја обликува за печатење, која ќе биде планирана за 20 март 2024 година.
Работен состанок – 31.3.2024 година
На 31.3.2024 година, со почеток во 11.00 часот, се одржа 28-миот состанок на членовите на тимот. Присутни членови на тимот од Северна Македонија Антонио Пановски и Васко Трајковски, како и членови на тимот од Србија Марко Миловановиќ, Дејан Петровиќ и Оливера Стошиќ..
- Состанокот започна со хармонизација на прецизна динамика на тајмингот на планираните активности во фаза на конечно завршување на проектот, кој како Конференција е планиран за 8.4.2024 година. во Велес. За време на разговорот за ова, ние ја одредивме приближната рамка на часови и подготовка за презентација на резултатите од проектот, платформата и прирачниците.
Се планира следното:
- Пристигнување во Велес попладне и вечера на сите членови на тимот
- Почеток на конференцијата во 11 часот
Го усогласивме времето на сите активности за време на Конференцијата, со согласност дека В. Трајковски ја отвора Конференцијата, тогаш одделните членови на тимот зборуваат за резултатите од двегодишната работа. Времетраење околу еден час, а потоа и неформален дел, каде искуството и примерите за добра пракса ќе бидат разменети меѓу учесниците на Конференцијата.
- Поканете гости од локалната самоуправа, другите училишта, медиумите и вкупниот број ќе изнесува околу 50.
Сите кои присуствуваа се согласија и потоа, задачите беа договорени.
Завршна конференција – 08.04.2024 година
Денес ОСУ ,,Јовче Тесличков” беше домаќин на завршната конференција на проектот ,,Учиме преку работа во училиште и се подготвуваме за работа во стопанството” кој се реализираше во соработка со Економско – угостителското училиште ,,Вук Караџик ” од Велика Плана, Република Србија. Членовите на проектниот тим од нашето училиште, директорот м-р Васко Трајковски и наставникот по информатика Антонио Пановски, пред присутните ја презентираа Платформата ,,Виртуелко” и Прирачникот за работа во виртуелни компании, кои ќе им помогнат на учениците од економската струка во делот на практичното образование.
Работен состанок – 07.05.2024 година
Дваесет и деветтиот состанок на членовите на тимот се одржа на платформата Google Myth на 7.5.2024. со почеток во 19.00 часот. Присутни членови на тимот од Северна Македонија Антонио Пановски и Васко Трајковски, како и членови на тимот од Србија Марко Миловановиќ, Дејан Петровиќ и Оливера Стошиќ.
Состанокот започна со усогласување на обврските на сите членови при изготвувањето на конечниот извештај од проектот. Беше договорено да се подготви поединечно според прашањата во конечниот извештај распределбата на работните задачи. Потоа, индивидуалните извештаи ќе бидат испратени до координаторот на тимот и истото ќе биде внесувано последователно во извештајот и базата на податоци за резултатите од проектот.
Врз основа на добиените задачи, ќе биде изготвен анекс на договорот кој го одредува задолжувањето на секој член на тимот во известувањето на проектот.
Бидејќи проектот завршува утре, неопходно е да се изготвуваат извештаи за работата и да се постави на Трело, како конечен извештај, до крајот на следната недела. Потоа, ако се појави потреба, повторно ќе се одржи состанок на членовите на тимот.
Немаше понатамошна дискусија.